Tetrapak
Udgivet 22.02.2018
Del på

Arla havde rekordvækst i 2017

Arla Foods præsenterede onsdag sit regnskab for 2017, der viste vækst på på flere fronter. Højere salgspriser og et generet øget salg betød en rekordomsætning på 77 mia. kr. og et nettoresultat på 2,2 mia. - I 2017 leverede vi et solidt resultat takket være en god balance mellem brands, kategorier og markeder. Men vigtigst af alt gav det os mulighed for at udbetale en betydeligt højere mælkepris til vores andelshavere og styrke vores balance, så vi kan foretage væsentlige investeringer i 2018, sagde Arla Foods’ adm. direktør Peder Tuborgh (foto) i en pressemeddelelse. Væksten har blandt ned været drevet af Arlas brand Lurpak, Castello og Puck, men herudover nævnes skyr i Europa, økologisk mælk i Mellemøsten og flødeost i USA som nogle af årets salgssucceser. Fremgangen i 2017 er fordelt over hele verden, men Europa er stadig den største del af forretningen. Resten af verden tegnede sig for en fremgang på 13,2 procent.  Strategiske vækstmarkeder som Mellemøsten og Nordafrika, Kina, Sydøstasien, Afrika syd for Sahara og USA skal fortsat være i fokus i 2018, skriver Arla.

Mærkedage

14/10/2018
75 år
19/10/2018
50 år

Nyhedsbrev

Nyheder fra Mælkeritidende
Tilmeld dig vores nyhedsbrev her
Vi giver aldrig din email væk i henhold til vores Privat politik