Arlas økoomsætning tæt på én milliard

Mandag, 4 juni, 2018

Det seneste år er Arlas salg af økologiske mejeriprodukter i Danmark steget med 10 procent. Det svarer til 989 millioner kroner. Det øgede salg er drevet af kendte brands og nye, økologiske produkter. Vækstpotentialet er fortsat stort, lyder det fra Arla i en pressemeddelelse, som sigter mod en vækst i salget på 50 pct. frem mod 2020.  Det skal ske gennem et bredere økologisk sortiment, større tilgængelighed og stærkere branding af Arlas økologiske produkter, forklarer Jakob B. Knudsen, landedirektør i Arla Danmark.
- I dag er vores omsætning af økologiske mejeriprodukter omkring 17 procent af det samlede salg. Det vil vi øge til 25 procent. Vi kan se, at der fortsat er en stor appetit på økologi hos forbrugerne. Det imødekommer vi ved hele tiden at følge markedet og udvikle de produkter, som forbrugerne efterspørger. Det er en af grundene til, at vi i dag er verdens største økologiske mejeri, siger Jakob B. Knudsen.