Tetrapak
Udgivet 10.09.2018
Del på

Den bæredygtige forbruger er kommet for at blive

De såkaldte Millennials – danskere født mellem 1980 og 2000 – er den mest bæredygtige aldersgruppe i Danmark, viser en ny undersøgelse foretaget af Arla gennem Epinions Danmarkspanel. Halvdelen af de unge mellem 18 og 35 år gør en stor indsats for at leve bæredygtigt i dagligdagen. Det gælder kun knap en tredjedel af deres forældre, men på tværs af alder er der et ønske om at leve mere bæredygtigt.Hos Arla er man opmærksomme på det momentum bæredygtighed har i befolkningen fortæller Jakob Knudsen, landedirektør i Arla.
- Den bæredygtige forbruger er uden tvivl kommet for at blive. Det er en mulighed, som vi virksomheder skal gribe. Og det stiller krav til danske virksomheder, for vi skal selvfølgelig påtage os et ansvar i den sammenhæng, siger han og pointerer, at det eksempelvis handler om at oplyse forbrugerne om hvilke valg, som er grønne. 

Mærkedage

14/10/2018
75 år
19/10/2018
50 år

Nyhedsbrev

Nyheder fra Mælkeritidende
Tilmeld dig vores nyhedsbrev her
Vi giver aldrig din email væk i henhold til vores Privat politik