Hollandsk osteforretning har succes med livestreaming fra butikken

Mandag, 9 oktober, 2017

Følg livet i en ostehandel og få lyst til en god ost. Sådan lød konceptet bag Kaans Kaashandel i hollandske Alkmaar. Ind i mellem de fysiske kunder i butikken kunne man i 5 dage få en snak med ostehandleren og hans personale, så med undtagelse af smagsprøven, kunne man få alt fra en normal ostehandel. I løbet af de 5 dage havde den virtuelle butik besøg af 57.000 gæster fra 140 forskellige lande, som i alt afgav 500 ordrer – store som små. Det skriver Dairy Reporter. Ejer Jan Kaan vil gerne udbrede kendskabet til de lokale oste fra Alkmaar og glæder sig over den internationale interesse for hjembyens oste. Projektet støttes af banken ABN AMRO, som gerne vil afprøve nye handelsformer. Efter forsøget kan man fortsat få inspiration fra en levende og original hjemmeside med nogle charmerende, hollandske ostehandlere. Se siden HER