Top fem over verdens mest værdifulde mejeribrands

Fredag, 6 juli, 2018

Brand Finance har netop udgivet sin årlige rapport over verdens mest værdifulde varemærker i fødevareindustrien målt på kendskabsgrad, markedsføring m.m. På top fem listen over de mest værdifulde brands inden for mejeriindustrien ligger Danone på den suveræne første plads. Bemærkelsesværdigt er det, at de kinesiske mærker Yili og Mengniu (nummer 2 og 3 på listen) har øget deres værdi med over 40 pct. siden sidste år, mens Arla, der indtager 4. pladsen og indiske Amul, som ligger på 5. pladsen, er faldet i værdi. De fem brands på listen anslås til følgende værdier:
- Danone (Frankrig) 9,01 mia. dollar (stigning på 15 pct.)
- Yili (Kina) 6,158 mia. dollar (stigning på 43 pct.)
- Mengniu (Kina) 3,445 mia. dollar (stigning på 45 pct. og ny på listen)
- Arla (Danmark) 3,425 mia. dollar (fald 9 pct.)
- Amul (Indien) 2,496 mia. dollar (fald 13 pct.)
Læs rapporten Brand Finance Food & Drink 2018 HER