Dragsbæk tjente fedt på smør og blandingsprodukter
Dragsbækkoncernen, som ejes af norske Orkla, har netop offentliggjort regnskab for 2022. Og det er med solide tal på bundlinjen, idet driftsresultatet er vokset fra 53 pct. fra 47,8 mio. kr. til 73,2 mio. kr. Samlet har koncernen øget volumensalget med 10 pct. sammenlignet med året før.
Det skriver Fødevarewatch, som har interviewet administrerende direktør Christian Munk. Han forklarer, at koncernen i et år med stigende omkostninger er lykkedes med at hæve priserne på både detailsalg, industrisalg, foodservicesalg og på eksportmarkederne, lyder det. Dragsbæks primære produkter er Ama-margarine, Bakkedal-smør/blandingsprodukt samt Naturli’s plantebaserede alternativ. Og så en lang række produkter i Private Label, som iflg. Christian Munk har præsteret særlig godt.
Kalender
- 1 af 5
- næste ›
Mærkedage
- 1 af 3
- næste ›